Divendres, 19 d'Abril, 2024  |  
Cineculpable 2018 s’endinsa en el cinema de gànsters dels anys 30 en l’última projecció de la Secció Oficial Cineculpable 2018 s’endinsa en el cinema de gànsters dels anys 30 en l’última projecció de la Secció Oficial

- 29 Novembre, 2018 -

El festival presenta aquesta nit set propostes que bussegen al cinema negre i el mut, el terror psicològic o la comèdia Cineculpable 2018 s’endinsa en el cinema de gànsters dels anys 30 en l’última projecció de la Secció Oficial

El festival presenta aquesta nit set propostes que bussegen al cinema negre i el mut, el terror psicològic o la comèdia 

Vila-real Informació

La Secció Oficial de Cineculpable 2018 toca a la seua fi amb un còctel cinematogràfic explosiu en xicotet format que fa l’ullet al cinema negre, el terror psicològic, la comèdia dramàtica de tint social, el cinema mut i la ciència ficció. Quasi res. L’última sessió del 21é Festival Internacional de Curtmetratges de Vila-real es caracteritza també per un nou salt internacional -amb l’iranià ‘Tanafos’ i l’argentí ‘Listo el Pollo’ (Restó)- i per l’ampli palmarès que abrigalla a les set obres que projectarà aquesta nit a les 22.00 hores en l’Auditori. Juntes depassen els 70 guardons i seleccions en les seccions oficials de festivals nacionals i internacionals. Amb elles posa fi a una edició que ha submergit al públic en l’ambient cinèfil dels anys 30 de la mà de la parella de gángsters més famosa del cel·luloide, ‘Bonnie and Clyde’, en els qui s’inspira el cartell ‘culpable’ creat per l’estudi EdA, amb seu a Vila-real. 

51 d’aquestos premis i candidatures corresponen a ‘Uno’. Un telèfon mòbil dins d’una borsa hermètica sona enmig del mar. Així arranca aquest drama sobre drets humans que dirigeix l’alacantí Javier Marco Rico i que protagonitza Pedro Casablanca (‘Hospital Central’, ‘El Ministerio del Tiempo’, ‘Motivos personales’). Amb ell obrirà aquesta nit la vetlada de comiat de Cineculpable 2018

Prenen el relleu en aquest recull de 83 minuts de viatge cinèfil els dos curtmetratges internacionals de la nit. Des d’Argentina aterra ‘Listo el Pollo’ (Restó), de Carlos Fernando Rossetti. Una comèdia dramàtica que posa al capdavant a un home sense escrúpols que en plena crisi econòmica recorre a diferents estratègies –com el robatori de mercaderia- per a sostenir el seu restaurant, fins que la innocència d’un xiquet del carrer que demana almoina comença a entorpir-li els negocis. 

Iraniana és la proposta de ‘Tanafos’. El segon curtmetratge d’aquest país d’Orient Mitjà que concursa en aquesta edició, després de ‘Gray Umbrella’. Dirigit per Farshid Ayoobinejad, ‘Tanafos’ ha captivat al públic amb aquesta història que parla de drets humans, de discapacitat, de crisi econòmica, de salut mental, de desallotjaments. Tot arranca en una fàbrica de pedra. Els seus treballadors manquen d’atenció mèdica i han d’amagar-se en una habitació fosca i xicoteta cada mes quan arriba l’agent d’assegurances. 

L’última ruta ‘culpable’ segueix amb triplet madrileny. ‘La Noria’ (Carlos Baena), un drama fantàstic d’horror mut i psicològic, narra la història d’un xiquet al que li agrada dibuixar i muntar sénies de joguet i que topa amb unes criatures estranyes que li canvien la vida. S’uneixen a la graella ‘El Jarrón’, de Rubén Tejerina, una comèdia sobre la crisi i la mort que transcorre en un cementeri, l’escenari perfecte on trobar-se personatges peculiars; i ‘Eat your principles’, d’Ana García Rico. Rodada a Regne Unit, aquesta història a cavall entre el cinema negre i la comèdia posa el focus en Phil, un vell tristament famós en la urbanització de Maplefields pel seu comportament antisocial i l’estat deplorable de la seua propietat. Un dia, un ànec comença a seguir-li i li farà veure el món a través d’altres ulls. 

Amb una altra aposta de cinema negre, aquesta vegada amb tints de ciència ficció, ‘Etiqueta negra’, acomiadarà oficialment Cineculpable la seua Secció Oficial. David Vergés signa aquesta història d’amor i màscares. La que protagonitzen Erik, un cobrador del torn de nit d’una gasolinera solitària, i Álex, una clienta que la freqüenta amb assiduïtat. 

Amb aquestes set últimes propostes de cinema en xicotet format, el festival encara la seua recta final. La que culmina aquest divendres amb el lliurament de 7.800 euros en set categories: Millor Curtmetratge (3.000 euros), Premi Manuel Villarreal (1.500 euros), Premi del Públic (900 euros), Millor Direcció (600 euros), Millor interpretació masculina i femenina (600 euros cada premi) i Millor Curt en Valencià (600 euros). 

Google+
Whatsapp Telegram

No comments so far.

Be first to leave comment below.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *