Dijous, 28 de Març, 2024  |  
 ‘La Mare’ s’imposa a més 500 fotos familiars i és plasmada per Mohamed L’Ghacham amb cromatisme i malenconia   ‘La Mare’ s’imposa a més 500 fotos familiars i és plasmada per Mohamed L’Ghacham amb cromatisme i malenconia 

- 5 Abril, 2019 -

La galeria urbana de Test incorpora la seua setena obra, al costat de les signades per Pantone, Borondo, Escif, Sam3, Louis Lambert (3TTMan) i...  ‘La Mare’ s’imposa a més 500 fotos familiars i és plasmada per Mohamed L’Ghacham amb cromatisme i malenconia 

La galeria urbana de Test incorpora la seua setena obra, al costat de les signades per Pantone, Borondo, Escif, Sam3, Louis Lambert (3TTMan) i Hyuro 

Vila-real Informació

La Mare s’ha imposat entre les 500 imatges extretes d’àlbums familiars que han arribat a les mans del pintor i muralista Mohamed L’Ghacham (Tànger, 1993). Mig miler de records i escenes íntimes que han servit a l’artista com a font d’inspiració per a crear el mural més gran que incorpora el TEST, la Mostra d’Art i Creativitat de Vila-real, i de major format al qual ha donat vida en tota la seua trajectòria el propi L’Ghacham. És la setena obra urbana d’aquesta galeria oberta que democratitza l’art, i la primera –després de les seues predecessores, signades per Pantone, Borondo, Escif, Sam3, Louis Lambert (3TTMan) i Hyuro- que gira sobre una temàtica “directament relacionada amb la ciutat i sobretot amb els seus habitants”, que han cedit de manera altruista els seus records gràfics, explica Pascual Arnal, director del TEST. 

La Mare llueix ja sobre un ‘llenç’ de 25 metres d’alt per 12 d’ample estés sobre la paret d’una finca d’habitatges de set altures del carrer Jaume Roig, en la zona nord de Vila-real. Mostra a una mare amb les seues dues filles en un terrat, vestides per a una ocasió especial. Excepcionalitat dins de la quotidianitat a la fi de la dècada dels 60. “A l’artista li va cridar molt l’atenció la mescla d’aspectes estètics tan atractius com que dos de les tres persones que apareixen en la fotografia foren vestides igual i que aqueixes indumentàries resultaren cromàticament molt atractives; també l’aire de certa malenconia que impregnava tota la imatge”, afig Arnal. 

Realitzar una peça d’aquestes dimensions “era tot un repte, tant per a l’artista com per a la mostra, tots dos ens jugàvem molt i el resultat ha sigut més que satisfactori”, reconeix el director del TEST. 

La grandària de l’obra, el seu cromatisme i la curiositat per posar-li rostre a l’escena familiar en construcció –aqueixa que emergeix de fotografies que no van ser concebudes per a fer-se públiques i que L’Ghacham reformula, radiografia i enalteix sobre parets a grandària macro- ha generat un degoteig de públic durant la setmana de treball de l’artista. Desenes de veïns i veïnes de Vila-real s’han acostat diàriament fins al carrer Jaume Roig per a veure l’evolució del macromural. 

Amb La Mare conclosa ja, Mohamed L’Ghacham ha fet les maletes i ha posat rumb a Bèlgica per a pintar altres de les seues obres XXL. Los Angeles, Holanda, França, Itàlia, Portugal i Mèxic seran les pròximes destinacions de l’artista aquest 2019. 

La Mostra d’Art i Creativitat de Vila-real, convertida en plataforma per a visibilitzar i rellançar el talent artístic emergent, aconsegueix el seu equador. Va obrir les seues portes el passat 9 de març amb l’exposició col·lectiva de Jesús Monterde (fotografia), Ana Císcar (pintura-collage-instal·lació) i Luce (art multidisciplinari), que podrà visitar-se en El Convent Espai d’Art de Vila-real fins al 25 de maig. Amb la intervenció de Mohamed L’Ghacham, el TEST 2019 completa tota l’oferta artística per a aquesta edició.

Google+
Whatsapp Telegram

No comments so far.

Be first to leave comment below.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *